Meditatie 

Geleide meditaties, visualisaties en mindfulness om stress en spanning verminderen

Gratis geleide Vergevingsvisualisatie 

8 Weken lang een halfuur mediteren. Dit was het verbluffende effect! 

Uit onderzoek blijkt dat regelmatig mediteren de hersenstructuur verandert. Al na 8 weken waren de hersenen van de proefpersonen zodanig gewijzigd, dat dit zichtbaar was op een MRI-scan. De expert: “Zelfs 5 minuten per dag is al winst.” (Bron: Researchteam van Harvard in het Massachusetts General Hospital)

Beluister hier de teaser van mijn meditaties en visualisaties

Ja, laat mij jouw aanbod zien 

Meditatie, visualisatie, mindfulness en yoga zorgen voor een perfecte balans van een zachte flow in het leven en het krachtig bereiken van je doelen. 

Je kunt ZACHT & KRACHTIG tegelijk zijn!

500 * 333

Meer dan 12 jaar ervaring ... ... 

Op jonge leeftijd maakte ik kennis met yoga en meditatie door mijn Hindoestaanse achtergrond. Destijds dacht ik dat het hoort bij een bepaald soort mensen dat een natuurlijke rust al in zich heeft. En in tegenstelling tot hen ben ik van nature een pittig, gedreven en hardwerkende vrouw. 

Er was een moment dat er een dieptepunt kwam in mijn privéleven. Harder trekken aan mensen en situaties werkten averechts. Ik was te gestrest, mentaal en fysiek een gespannen veer en ik had het gevoel dat ik tegen de stroom in aan het zwemmen was, dat mij uitputte. Meditatie kwam toen in mijn leven als een zegen. En nu beoefen ik meer dan 12 jaar dagelijks yoga en meditatie. Ik ben overtuigd dat dit mij dagelijks een boost positieve drive geeft en bij tegenwind de juiste dosis veerkracht. Hierdoor ben ik nog steeds een ambitieuze aanpakker, maar op een zachtere en véél effectievere manier voor mijn omgeving en mijzelf. 

Ook hebben mijn kids op jonge leeftijd geleerd om dagelijks te mediteren. In mijn ogen maakt dit de opvoeding van mijn kids compleet. Het heeft ze geholpen om lastige situaties in hun leven met veerkracht te doorstaan.


Ook help ik mijn cliënten met mijn ervaring met meditatie door die in mijn programma's te verwerken. Ik werk vanuit een basis van het verkrijgen van rust, want dan maak je connectie met jezelf. Deze basis heeft als resultaat dat mijn cliënten ontspannen, gemakkelijker en sneller hun doelen bereiken. Daarnaast versta ik de kunst van het samenbrengen van de eeuwenoude 'oosterse' kennis over yoga en meditatie en het toepassen ervan in onze westerse leefstijl voor jong en oud.

Meditatie en visualisatie tegen chronische stress en spanning

Bindia Ramcharan

De krachtige effecten

De meesten van ons hebben een goed leven, waarin er op het eerste gezicht veel is om dankbaar voor te zijn. Onze sociale en materiële wereld is rijkelijk gevuld met alles waar we naar verlangen. 

En toch is er een keerzijde. Namelijk het gevoel dat het niet genoeg is. Dat er iets mist en dat je van alles doet en koopt om die leegte op te vullen.

  1. Je ervaart een leegte.
  2. Je hoofd loopt de hele dag vol met duizenden gedachten. Waarvan de meeste ook nog eens negatieve gedachten zijn die zich dagelijks herhalen. Doodmoe word je ervan!
  3. Je mist echte verbinding.
  4. Alles geeft je maar tijdelijk voldoening.
  5. Je hebt het gevoel dat jij je drukke leven achterna aan het hollen bent.
  6. Je overvolle agenda zegt dat je geen tijd hebt voor goede zelfzorg en ontspanning.
  7. Je voelt je onrustig, gestrest en houdt spanningen vast in je lijf.
  8. Je hebt last van overmoeidheid en slapeloosheid, die jou zorgen geven over je gezondheid.


Het vinden van balans is een uitdaging in deze tijd. Zorgen voor je gezin, huishouden, werk, sociale contacten, alle ballen de lucht in blijven houden is een enorme uitdaging die je heel veel energie kost. En dan schiet het allerbelangrijkst, namelijk voor jezelf zorgen, er regelmatig in. Persoonlijk stel ik mijzelf iedere keer de vraag: 'Hoe kun je goed voor een ander zorgen, als je niet goed voor jezelf kunt zorgen?' 


  • Je bent op zoek naar een oplossing voor balans en rust in je leven. Een antwoord dat niet alleen op korte termijn helpt, maar een oplossing die op de lange termijn voor je blijft werken.
  • Je wilt een oplossing die gemakkelijk is en die je niet veel tijd en energie kost.
  • Een methode die gemakkelijk te leren is en direct effect geeft.
  • Een methode die wetenschappelijk is bewezen door miljoenen mensen die jou voor zijn gegaan. 
  • Je wilt rust, ontspanning en lekker in je vel zitten, zodat jij jezelf in je kracht voelt staan.
  • Je wilt échte danbaarheid ervaren door voldoening uit je leven te halen. 
  • Je wilt staan voor oprecht goede zorg, zonder het gevoel te hebben dat jij je opoffert of wegcijfert. Dit doe je door eerst goed voor jezelf te zorgen.
120*120

"Wie geen 20 minuten heeft om te mediteren, zou een uur moeten mediteren."

Deepak Chopra (arts & schrijver) 

Wetenschappelijk bewezen resultaten

Yoga, meditatie, mindfulness krijgen snel het stempel 'zweverig' opgedrukt. En toch zijn er steeds meer prominente wetenschappers die dit weerleggen, door aan te tonen dat uit onderzoek blijkt hoe gezond het voor ons fysieke en mentale gezondheid is.

Bindia Ramcharan

Voel je rustiger 

Je kunt je rustiger voelen, waardoor je  minder moeite hebt met ingewikkelde situaties, en je toch beter kunt inleven in anderen.

Bindia Ramcharan

Positief effect op je hersenen

Uit MRI-scans blijkt dat er duidelijke veranderingen te zien zijn in de hersenen. In verschillende delen van de hersenen treedt een duidelijke verandering op in de hoeveelheid grijze massa.

Bindia Ramcharan

Positief effect op je focus en emoties 

Vermeerdering van de grijze massa in het hersengebied 'posterior singularis anterior'. Dit is het deel van de hersenen dat onder meer belangrijk is voor het verwerken van emoties en het reguleren van het concentratievermogen.

Bindia Ramcharan

Toename van leervermogen, verwerken en begrijpen van informatie en emotieregulatie

Uit onderzoek blijkt ook dat in de linker hippocampus de grijze massa toeneemt. Voor het verwerken en begrijpen van informatie en de regulatie van emoties, speelt dit hersengebied een belangrijke rol bij het leervermogen.

Bindia Ramcharan

Vermindering van negatieve emoties

De amygdala is het hersengebied dat in verband wordt gebracht met onder meer negatieve emoties, zoals agressie, stress en angst. Uit onderzoek bleek dat hier een verkleining optreedt wat erop wijst dat je minder van deze negatieve emoties ervaart.

Bindia Ramcharan

Kalmer en empatischer

Het hersengebied dat betrokken is bij zelfbewustzijn, empathie en compassie noemen we de 'temporale partiële junctie'. Uit de scans blijkt dat ook in dit gedeelte een toename is van de grijze massa. Wat maakt dat je kalmer, geconcentreerder, evenwichtiger en empathischer wordt. 

Iedere dag of een paar keer per week. Het geeft resultaat!

Wil jij  een gezonde en vitale mind?

Kies dan hier jouw geleide meditatie of visualisatie

Bindia Ramcharan

Geleide meditaties en visualisaties 

Direct te downloaden (MP3-audiobestanden)

Nu slechts v.a. 14,97 euro!

Direct bestellen  
Bindia Ramcharan

Snel gemakkelijk

Bestel en ontvang meteen je meditatie of visualisatie. Je kunt direct starten.

Online gemak

Je hoeft hiervoor niet de deur uit!

Zoals het jouw uitkomt

Belusiter de audio waar en wanneer het jou uitkomst zo vaak als jij wilt..
120*120

"Leer om kalm te zijn en je zult je altijd gelukkig voelen."

Parmahansa Yogananda

 null
Bindia Ramcharan

Voel je beter over jezelf

Mediteren is qualitytime van het hoogste niveau, omdat je dan exclusief tijd kunt geven aan jezelf. Al snel treedt er een vermindering op van stress in je hoofd en lichaam, wat de kwaliteit van je leven zal doen toenemen.

 null
Bindia Ramcharan

Mentaal en fysiek in je kracht

Je brein is een krachtig orgaan dat meer voor jou kan doen dan alleen nadenken. Wanneer je denkt, doe je eigenlijk niet meer dan meten, vergelijken of beschrijven van iets. 

Je brein kan veel meer voor je mindset doen als je goed zorgt voor je brein door deze vitaal te maken, met behulp van meditatie, visualisatie en mindfulness. Bovendien maken een vitale brein en veerkrachtige mindset een grootse en positieve impact op je lijf.

Meditaties en visualisaties voor vergeven, veilig voelen en zelfvertrouwen  

Beperkt 

Vergevingsvisualisatie 

Gratis 

0,00

  • Helpt bij het loslaten van boosheid en verdriet.
  • Helpt je om je eigen veilige omgeving te creëren.
  • Geeft rust en helderheid in je hoofd.
Beperkt

Meditatie

'Lichtschild van bescherming'

24,97
14,97,-
  • Krachtige meditatie voor het ervaren van bescherming tegen negatieve invloeden.
  • Geeft je rust en comfort.
  • Ontspannend.
Beperkt

Meditatie voor zelfvertrouwen

24,97
14,97
  • Helpt je om lekker in je vel te zitten.
  • Geeft zelfvertrouwen.
  • Geeft ontspanning en rust.

Wacht even! Ik heb meer voor jou .... .... 

Beperkt

Vergevingsmeditatie 

24,97
14,97
  • Onderzoek je negatieve emoties uit je verleden.
  • Verbreek negatieve gedachten.
  • Vind rust in je heden door je verleden los te laten.
Beperkt 

Release / Loslaatvisualisatie 

24,97

14,97
  • Helpt je bij loslaten wat jou niet meer dient.
  • Verbreek negatieve gedachten en emoties.
  • Helpt je bij positieve veranderingen.
Beperkt

Compleet meditatie en visualisatiepakket

99,97
47,97
  • Alle voordelen van het complete pakket.
  • Tegen een aantrekkelijk gereduceerd tarief.

Begin vandaag nog met het goed zorgen voor jezelf! 


Bindia Ramcharan
Ik ga bestellen!

Twijfel je?

Dat begrijp ik. En natuurlijk help ik je graag verder op weg. Je kunt mij persoonlijk spreken voor je vragen over meditatie, visualisatie en mindfulness. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is je aan te melden.

Dit gesprek bied ik je gratis en vrijblijvend aan! 

Ik geef toestemming om extra tips te ontvangen en op de hoogte te blijven van het aanbod.
500 * 333